اتم/مولکول
 
معلّم تو
از این که من رو همراهی می کنی سپاسگزارم.

اتم کوچکترین واحد ساختمانی مواد است که خودش از اجزای کوچکتری تشکیل شده است.

عناصر مواد خالصی هستند که نمیتوان آنها را به دو ماده یا مواد بیشتر طوری تفکیک کرد که خاصیت مواد بدست آمده از ماده اصلی متفاوت باشد. بنابراین عنصر ماده ای است که تمام واحدهای ساختمانی آنها یعنی اتم های شبیه به یکدیگرند و به مواد خالص ساده‌تر از خود تجزیه نمی‌شود. . مانند آهن که همه از اتمهای آهن تشکیل شده اند. یک اتم آهن به اتم دیگری قابل تفکیک نیست و یک یا چند اتم آهن همان خواص کل آهن را دارد.

مولکول ، دسته‌ای از اتمهاست که با پیوندهای شیمیایی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. مولکول‌های یک عنصر ، یکسان و فقط حاوی اتمهای از یک نوع هستند. مثلا مولکول‌های گاز اکسیژن‌ از دو اتم اکسیژن تشکیل شده‌اند و نه چیز دیگر. اما در مورد ترکیب فرق می کند. مولکولهای یک ترکیب نیز یکسانند مثلاً مولکولهای آب همه شبیه یکدیگرند. اما در این مورد ، هر مولکول حاوی بیش از یک نوع اتم است. مثلا در آب ، هر مولکول از دو اتم هیدروژن و یک اتم اکسیژن تشکیل شده است.
مولکول تفاوتی که با عنصر دارد این است که هر مولکول از دو یا چند اتم تشکیل شده بنابراین مولکول به اجزای دیگری قابل تجزیه است. مانند مولکول آب که به اتم های ئیدروژن و اکسیژن تجزیه می شود.اما عنصر به اجزای دیگری قابل تبدیل نمی باشد.

پیروز و سربلند باشید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
شنبه 30 آذر 1392برچسب:, :: 15:39
فهیمه حاجی زاده

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان معلّم تو و آدرس yourteacher.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 3
بازدید کل : 718
تعداد مطالب : 11
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1